Ett brasilianskt pojklag från.. ja.. Brasilien.


"Robert Louis Stevenson wrote: 'you can not run away from weakness; you must fight it out... or perish. And if that be so, why not now, and where you stand?'"

Idag gjorde jag det,  jag kämpade mot det som varit min största rädsla, och det är jag sjukt stolt över. Det fanns en genväg, en lätt sådan, och den hade jag kunnat ta. Men sedan insåg jag att det igentligen inte finns några genvägar, utan tillslut hinner tiden ändå ikapp. Det bästa av allt: Det var inge farligt. Kanske tufft, men lärorikt. Man får aldrig veta vad som döljer sig i mörkret om är för rädd för att kolla. Man växer genom att stå emot och kämpa, genom att fullfölja. Idag växte jag som person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0