möt dina rädslor.


det skrämmer mig.

Har ni tänkt på hur mycket vi människor är rädda för? Allt från mörker till krig, både små och stora saker. Jag är extremt mörkrädd, rädd för björnar och mördare (lite för mycket skräckfilmer i know). Men även om jag är rädd för en massa saker, så utmanar jag dem,  mina rädslor. Skräckfilmer är något jag ser flera gånger i veckan, även fast blir lika skrajj varje gång, både under och efter filmen. Om man undviker det man är rädd för, så kommer man aldrig att lära sig att hantera det.

Och varför jag kom in på det här ämnet var för att idag gjorde jag just denna sak, utmanade en rädsla. Jag har varit i skogen och sprungit/joggat i elljusspåret. I vanliga fall brukar jag hålla mig till byn och befolkade vägar, men nu var det dags ;) Nu undrar ni säkert vad som är så läskigt med skogen? Och då är svaret min björnrädsla (som jag fått från dokumentärfilmer) och sanningen är den att man har dödat Sveriges största björnhona i just den här skogen. Så nog finns det allt björn här. 

Allt gick bra och jag är hemma levande med en erfarenhet rikare ;D


Kommentarer
Postat av: KAWAiiKAi ~

sv: jo :) jag gillar typ inte skräckfilmer men jag ser dom ändå.. jag typ älskar att skrämma upp mig själv haha, jag har typ problem o-o

2009-07-25 @ 19:13:36
URL: http://kawaiikai.blogg.se/
Postat av: KAWAiiKAi ~

Ja exakt! och gud, jag minns när jag såg den japanska skräckfilmen hair exteinsions! jag såg bara 30 minuter av den men shit fan va rädd jag vart. sov bara 2 timmar sov jag den natten, sen när jag vaknade gjorde jag det av att jag hade börjat blöda näsblod, fan va rädd jag vart när jag en massa blod i sängen också haha!

2009-07-25 @ 22:15:07
URL: http://kawaiikai.blogg.se/
Postat av: Marie

ja det är nog sant :)

2009-07-26 @ 14:25:40
URL: http://mariejhk.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Tack ska du ha! :]



Så härligt att höra, min dag har med vart bra, trots regnet :) Kram

2009-07-28 @ 00:28:43
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0